12 juni 2024
Älskar du att inhandla fredagscharken från Hötorgshallen, men hatar att parkera bilen i stan? Med en avslappnad tonalitet och hyperlokala budskap lyfter AMOI Stockholms lokala butiker i en ny kampanj.
Stockholm är full av unika och charmiga butiker, drivna av riktiga eldsjälar som brinner för att hålla stadens lokala näringsliv på topp. Med AMOI kan Stockholmsborna handla från saluhallar som Hötorgshallen och NK Saluhall, samt från utvalda guldkorn som Pärlans Konfektyr och Krümel Cookies & Crumbs – och få allt levererat i en samlad leverans hem till dörren.
I veckan lanserades AMOI’s senaste kampanj med fokus på att lyfta de enskilda handlarna och den smidiga tjänsten. Genom att anspela på stark lokalkännedom och optimera mediaköpet mot specifika områden har AMOI skapat en kampanj som syftar till att sätta den enskilda Stockholmshandlaren i rampljuset.
Målet är att hjälpa lokala butiker att slå igenom online.
– Genom oss får lokala butiker en chans att nå ut till fler kunder, utan att behöva fokusera på att driva e-handel och logistik. Våra kunder får tillgång till ett brett urval av kvalitetsprodukter samtidigt som vi bidrar till att hålla Stockholms butiker levande, säger Jimmy Rhodin, VD på AMOI.
Flera av Stockholms välkända butiker har hoppat på konceptet. Johan Andersson, verksamhetschef på AG Restaurang och AG Kötthandel, har samarbetat med AMOI i över ett år.
– Samarbetet med AMOI hjälper oss verkligen att öka synligheten för vårt varumärke. Tack vare att vi nu kan erbjuda snabb hemleverans når vi ännu fler kunder i Storstockholm på ett enkelt sätt.
Kampanjen, som tagits fram tillsammans med byrån Glory Days, lanserades i veckan och kommer synas på utomhusskärmar, i lokaltidningar, digitala annonser, på AMOI’s sociala kanaler och i pop-up aktiveringar i utvalda områden.
Om AMOI
På AMOI.se kan Stockholmsborna upptäcka och handla från stadens bästa lokala butiker. De brinner för att stötta små handlare och att ge dem en chans att nå ut till fler kunder, samtidigt som de erbjuder sina kunder en smidig shoppingupplevelse. Med ett noga utvalt utbud av kvalitetsprodukter och färska råvaror, levererat direkt till dörren, gör de vardagen lite enklare och mycket godare. Idag erbjuder AMOI över 50 olika butiker med fler än 2200 varor.
Arbetsgrupp:
AMOI
Emma Hedenström, Kampanjansvarig
Glory Days
Oscar Johansson, Kundansvarig
Björn Owen Glad, Strateg
Mimmi Kloow, Copywriter
Erik Lindahl, Art Director
Presskontakt:
Emma Hedenström, [email protected], +46 79 102 12 90
Bildbank: